Algemene voorwaarden
Algemeene Voorwaarden
Profoled
Artikel 1. Begripsbepalingen
1.1 In deze algemene voorwaarden zullen de volgende termen worden gebruikt met de volgende betekenis:
-
- Profoled: de gebruiker van deze algemene voorwaarden. Onder Profoled wordt verstaan: PROFOLED met KvK nummer: 93400535 en btw-nummer: NL005020767B38 gevestigd aan de Westwijk 1a, Uden (5406 XS), Nederland.
- Koper: de natuurlijke of rechtspersoon die met Profoled een overeenkomst aangaat, dan wel die van Profoled een offerte of factuur heeft ontvangen of zaken doet.
- Overeenkomst: de overeenkomst tussen de Koper en Profoled.
- Product: het product dat Profoled en de Koper besproken hebben, te vinden op de overeenkomst.
Artikel 2. Toepassingen
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten uitgebracht door Profoled aan de Koper.
2.2 Eventuele afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn enkel toepasbaar als dat schriftelijk is genoteerd.
2.3 Eventuele inkoop of andere voorwaarden van de Koper worden geweigerd indien deze een overeenkomst heeft met Profoled.
2.4 Deze algemene voorwaarden zijn beschikbaar in het Nederlands en Engels. In geval van misinterpretatie van de buitenlandse taal, prevaleert de Nederlandse versie.
Artikel 3. Offertes
3.1 Alle offertes uitgebracht door Profoled zijn veertien (14) dagen geldig, alle offertes van Profoled zijn vrijblijvend.
3.2 Een offerte kan schriftelijk worden aanvaard door de Koper, o.a. door de registratie en bestelling gedeelte van de website (log in verplicht) of via een e-mail.
3.3 Elke offerte is gebaseerd op de informatie afgegeven door de Koper en in normale omstandigheden. De Koper is verantwoordelijk om de correcte informatie af te geven waarop Profoled haar offerte baseert.
3.4 Profoled kan niet aan haar offertes worden gehouden indien de Koper met reden kan begrijpen dat er een misverstand in haar offerte is geweest.
3.5 Profoled is niet verbonden aan afwijkingen in de offerte indien deze is geaccepteerd.
3.6 Een prijsopgave samengesteld door Profoled verplicht Profoled niet tot het verrichten tot een gedeelte van de opdracht tegen een deel van de opgegeven prijs.
3.7 De verstrekte offertes van Profoled aan de Koper mogen niet zonder toestemming van Profoled worden vermenigvuldigd of ter inzage aan derden gegeven worden.
3.8 Alle informatie, afbeeldingen, tekeningen, ideeën of concepten uit offertes van Profoled dienen uitsluitend tot gebruik van de Koper en mogen door de Koper niet gebruikt worden voor andere doeleinden of worden verstrekt aan derden.
3.9 De modellen, informatie, afbeeldingen, maten en tekeningen die bijgaand met de offerte worden verstreken door Profoled, geven slechts enkel een voorstelling van de van het te verrichten werk. Wijzigingen in de uitvoer van het project, waardoor de modellen, informatie, afbeeldingen, maten en tekeningen door afwijken, verplicht Profoled niet tot enige vergoeding en geeft de Koper geen recht om het overeengekomen betalingsbedrag te veranderen.
Artikel 4. Prijzen
4.1 De opgegeven prijzen gelden in Euro’s (€). De Koper draagt het eventuele valutarisico indien deze vanuit het buitenland besteld, tenzij ander is overeengekomen.
4.2 Prijzen zijn vermeld exclusief het BTW tarief, het bedrag dient te worden betaald met de BTW aangegeven op de factuur en/of de webshop.
4.3 Prijzen zijn te raadplegen via e-mail contact, via de website aanvraag functie of via het log in gedeelte op de website.
4.4 Profoled zal de prijzen en productconfiguraties na het sluiten van de overeenkomst worden verhoogd of aangepast. Indien prijswijzigingen en/of veranderingen in de productconfiguraties worden aangepast door de partij waar Profoled afhankelijk is, of door wettelijke maatregelen, zal Profoled deze wijzigingen moeten doorvoeren naar de Koper.
4.5 Profoled houdt zich aan het recht om prijzen periodiek te wijzigen.
Artikel 5. Productafbeeldingen
5.1 Alle afbeeldingen voorzien door PROFOLED van de producten op de website, offertes, brochures en email contact kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding van overeenkomsten zijn.
Artikel 6. Overeenkomst
6.1 De overeenkomst tussen de Koper en Profoled is officieel wanneer de overeenkomst is ondertekend en geretourneerd aan Profoled. Nadat de Koper het aanbod van Profoled heeft geaccepteerd is de bestelling definitief geplaatst bij Profoled.
6.2 Indien de Koper wenst de overeenkomst te wijzigen, zou dat financiële gevolgen kunnen hebben. De wijziging kan alleen worden doorgevoerd indien de Koper de gevolgen van de wijziging heeft geaccepteerd. Indien de Koper kiest niet akkoord te gaan met de gevolgen, zal de oude overeenkomst in recht blijven.
Artikel 7. Annulering van bestelling
7.1 Nadat de bestelling door Profoled is geaccepteerd, heeft de Koper heeft het recht om de bestelling binnen vierentwintig (24) uur te annuleren.
7.2 Indien de Koper een product of onderdeel zou willen retourneren aan Profoled, dient vooraf contact opgenomen te worden met Profoled. Dit kan telefonisch, e-mail of via de contactaanvraag functie op de website.
7.3 Profoled neemt alleen geretourneerde goederen in behandeling indien deze zijn gemeld aan Profoled binnen vijf (5) dagen na ontvangst van de goederen.
7.4 Goederen die speciaal zijn gefabriceerd voor de Koper met speciale specificaties of aantallen kunnen niet aan Profoled worden geretourneerd. Mede als producten die gebruikt of beschadigd zijn.
7.5 Bij annulering van goederen die zijn nabesteld of speciaal gefabriceerd voor de Koper is een betaling van 20% vereist.
7.6 De verpakking van het geretourneerd product uit een geannuleerde bestelling dient schoon, onbeschadigd, ongemarkeerd en ongeopend te zijn.
Artikel 8. Additionele kosten
8.1 Wanneer de overeenkomst wordt gewijzigd op verzoek van de Koper of er sprake is van onvoorziene, gewijzigde omstandigheden en/of voorschriften en/of wachttijden of oponthoud door de Koper of door derde ingeschakeld door de Koper kan dit tot additionele kosten leiden. Als blijkt, nadat de overeenkomst is gesloten door de Koper en Profoled over een locatie, die andere eigenschappen blijkt te hebben als besproken, kan dit tot meerkosten leiden. De meerkosten omschreven in dit artikel zijn voor rekening voor de Koper, zelfs als er een vaste prijs was overeengekomen.
8.2 Profoled heeft het recht om een overeengekomen prijs die is vastgesteld te verhogen wanneer het uit te voeren werk, het verwachte werk overtreft. Indien dit het geval is zal Profoled de Koper z.s.m. de Koper notificeren.
Artikel 9. Koper verplichtingen
9.1 De Koper is verantwoordelijk dat alle gegevens gevraagd door Profoled, waarvan aangegeven dat deze noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, correct aan Profoled worden verstrekt. Indien de Koper deze verplichting niet uitvoert, heeft Profoled het recht om de uitvoering van de overeenkomst te annuleren en/of extra kosten gemaakt door vertraging aan de Koper in rekening te brengen.
9.2 Indien de Koper faalt om de correcte gegevens aan Profoled door te leveren, wordt dit in rekening gebracht voor de Koper.
Artikel 10. Levering
10.1 De levertijd van de producten wordt altijd bij benadering vrijgegeven. Overschrijding van de afgesproken levertijd geeft de Koper geen recht op ontbinding van de overeenkomst, schadevergoeding of een andere vorm van compensatie.
10.2 De Koper is verplicht om de bestelde producten aan te nemen bij bezorging welke zal plaatsvinden tijdens reguliere kantooruren. Indien de Koper niet aanwezig is of de bestelling niet word aangenomen zullen alle hieruit voortvloeiende kosten in rekening gebracht worden volgens de lokaal geldende prijzen of eventuele standaard tarieven opgesteld door Profoled. Deze kosten zijn uitsluitend voor de Koper.
10.3 Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat over op de Koper wanneer de bestelling bezorgd is en de Koper deze heeft geaccepteerd.
10.4 Profoled heeft het recht om de bestelling te leveren in gedeeltes (deelleverantie), welke afzonderlijk gefactureerd kunnen worden, indien schriftelijk anders overeengekomen.
Artikel 11. Installatie
11.1 Indien er door de Koper gekozen wordt om de installatie van de verlichting door Profoled uit te laten voeren, is dit artikel van toepassing.
11.2 De Koper hoort de volgende zaken in orde te hebben voor de aanvang van de installatie van de verlichting.
-
- De staat van het materiaal waarop of waaraan de verlichting wordt geïnstalleerd hoort in de geschikte staat te zijn waardoor er geen extra werkzaamheden hoeven te gebeuren.
- Het gebied moet goed bereikbaar zijn voor Profoled en haar installatieteam en daarbij behorende voertuigen, gereedschappen, hoogwerkers indien van toepassing.
- Het installatieteam van Profoled hoort ongestoord haar montagewerkzaamheden verrichten.
De Koper moet verdere informatie over obstakels over de locatie melden, o.a. overheidsvoorschriften.
11.3 Indien de Koper de afspraak van de installatiedatum niet nakomt, en Profoled dus niet haar installatietaak kan uitvoeren, is de Koper verantwoordelijk voor de extra kosten.
Artikel 12. Betaling
12.1 de betaling vanuit de Koper naar Profoled hoort te worden uitgevoerd binnen de betalingstermijn vermeld op de factuur.
12.2 Ondanks de overeengekomen betalingscondities, is de Koper verplicht om op verzoek van Profoled, de door Profoled gevraagde zekerheid voor de betaling te verschaffen. Indien de Koper zich niet binnen de aangegeven periode de betalingszekerheid kan verzekeren, valt de Koper meteen in verzuim. In dat geval heeft Profoled het recht om de overeenkomst te ontbinden en haar schade op te eisen bij de Koper.
12.3 Wanneer de betaling door de Koper niet plaatsvind binnen de overeengekomen betalingstermijn, is de Koper alle buitenrechtelijke kosten ter incasso van de vordering aan Profoled verschuldigd. Deze worden geschat op 15% van de openstaande factuur, indien deze kosten verschillen met het bovengenoemde percentage, zal de Koper de daadwerkelijke kosten aan Profoled verschuldigd zijn.
Artikel 13. Eigendom
13.1 Alle geleverde producten blijven eigendom van Profoled totdat het volledige bedrag vermeld op de factuur is overgemaakt naar Profoled.
13.2 Zolang Profoled nog de eigendom heeft over de geleverde producten, mag de Koper de producten van Profoled niet:
-
- Verpanden
- Rechten verlenen aan derden
- Doorverkopen tenzij dit valt onder zijn normale bedrijfswerkzaamheden
13.3 Indien de Koper faalt om de tijdige betalingen van de geleverde producten te maken, heeft Profoled het recht om haar producten terug te vorderen. De Koper moet de vordering door derden toelaten, en hun ongestoord hun vordering laten doen.
Artikel 14. Garantie
14.1 De geleverde producten dienen door de Koper te worden gecontroleerd, in het bijzonder:
-
- Of het de juiste producten zijn die overeenkomen met de factuur
- Of het aantal van de producten overeenkomt met de factuur
- Of de producten beschadigingen of defecten tonen
Binnen uiterlijk drie (3) dagen na ontvangst van de levering. Indien de Koper dit niet op tijd meldt, is Profoled niet verplicht om bijkomende kosten te dragen.
14.2 De garantieperiode die Profoled biedt op haar producten is terug te vinden op de datasheets met de productspecificaties. De standaard product garantie is de laagst aangegeven periode in de datasheet, additionele jaren zijn aanschafbaar. Profoled biedt 3 jaar garantie op producten die voor 2016 zijn geleverd.
14.3 Het garantiebewijs is de factuur meegeleverd met de bestelling, of door Profoled gestuurd naar het mailadres van de Koper.
14.4 Zou het product een defect of fabricagefout tonen binnen de garantieperiode, dient de Koper contact op te nemen met Profoled. De Koper dient daarna een foto van het product, die het defect van het product afbeeldt naar Profoled te sturen samen met het defect product claim formulier en het product zelf. Wordt de garantieclaim door Profoled geaccepteerd, dan wordt er kosteloos een nieuw, gerepareerd of een product met de minimale afwijkingen naar de Koper opgestuurd. Indien dit niet het geval is, worden de kosten gemaakt door Profoled aan de Koper gefactureerd.
14.5 Enige reparaties of vervanging van het product binnen de garantieperiode, zorgen niet voor een verlenging van de garantieperiode.
14.6 De garantie vervalt en de Koper van Profoled wordt niet verder in acht genomen over de producten wanneer defecten zijn ontstaan door:
-
- Het gevolg van buitenkomende omstandigheden, bijvoorbeeld door brand, ontploffingen etc.
- Het product niet is gebruikt zoals deze gebruikt hoort te worden beschreven in de technische specificaties en gebruikersinstructies.
- De installatie uitgevoerd door de installateur gekozen door de Koper zelf. Enige schade dat deze aanrichten aan de producten, is ten koste van de Koper
14.7 Deze algemene voorwaarden worden als één te worden beschouwd met de garantievoorwaarden die zijn te vinden op de website van Profoled onder de pagina “garantievoorwaarden”.
Artikel 15. Overmacht
15.1 Profoled is niet gebonden aan het nakomen van een of meerdere verplichtingen onder de overeenkomst of het betalen van schadevergoeding als de situatie wordt aangeduid als overmacht. Overmacht zijn oorzaken buiten de macht van Profoled zorgen voor een invloed waardoor Profoled niet haar verplichtingen kan nakomen. In ieder geval kan hierbij worden gedacht aan natuurrampen, verlies of beschadiging aan producten tijdens transport en vertraging door fouten van leveranciers.
15.2 Indien blijkt dat de overmacht van Profoled een tijdelijke duur heeft, heeft Profoled het recht om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten. Dit totdat de overmacht omstandigheden zich niet meer voordoen.
15.3 Indien blijkt dat de overmacht van Profoled een blijvende aard is of de overeenkomst langer dan drie (3) maanden is opgeschort of zeker is dat de overmacht langer als drie (3) maanden zal duren, dan kan elk van de partijen een aangetekende vorder plaatsen voor het wijzigen van de overeenkomst waarbij de partijen niet tot schadevergoeding gehouden zijn.
15.4 De partij welke zich in overmacht verkeert, hoort dit bij de andere partij onmiddellijk te melden.
Artikel 16. Aansprakelijkheid
16.1 Profoled is niet gebonden aan het vergoeden van enige schade, dat een gevolg is van het volgende:
-
- Een situatie gecreëerd door effecten buiten de macht van Profoled zoals omschreven in artikel 15.
- Een verrichting of laksheid veroorzaakt door de Koper, of door de Koper te werk gestelde personen.
16.2 Profoled kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade opgelopen door onjuist opgegeven gegevens van de Koper
16.3 Profoled is niet aansprakelijk voor schade aan haar producten wanneer de Koper:
-
-
- Verkeerd gebruik maakt van de producten en/of
- Tegen de gebruikersinstructies van het product ingaat en/of
- Het product niet goed wordt onderhouden.
-
16.4 De Koper is aansprakelijk voor alle schade veroorzaakt door de Koper aan Profoled wanneer deze incorrecte informatie doorgeeft aan Profoled over de eigenschappen van de desbetreffende locatie.
Artikel 17. Geheimhouding
17.1 Profoled en de Koper zijn verplicht tot het geheimhouden van alle vertrouwelijke informatie die zij hebben verkregen in het kader van de overeenkomst. De verkregen informatie kan als vertrouwelijk worden beschouwd, wanneer dit is medegedeeld door de partij of als dit blijft uit de verkregen informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal het gebruiken voor het doel waar de informatie is bestemd.
Artikel 18. Intellectuele eigendom
18.1 Alle rechten van intellectuele eigendom van zowel voorlopige als definitieve teksten, afbeeldingen, schetsen, modellen, digitale informatie en adviezen die Profoled aan de Koper ter beschikking heeft gesteld in kader van de overeenkomst, berusten bij Profoled.
18.2 Profoled heeft het recht om het voor de Koper uitgevoerde werk op haar website te plaatsen en dit gebruiken voor promotionele doeleinden.
Artikel 19. Toepasselijk recht
19.1 Op elke overeenkomst gemaakt tussen de Koper en Profoled is Nederlands recht van toepassing.
19.2 Geschillen in de overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het gerechtsgebied waar Profoled gevestigd is.